متخصص ارتودنسی

آشنایی با دکتر داودیان متخصص ارتودنسی

متخصص ارتودنسی

آشنایی با دکتر داودیان متخصص ارتودنسی

کار روکش دندان چیست؟

استفاده از روکش دندان

یک روش عالی و خوب برای درمان مشکلات دندان و بخصوص موردی خاص که در این مطلب برای شما عنوان میکنیم  روکش دندان است از این روکش میوان در این زمینه ی خاص بهره برد که  به عنوان پایه یا انکور پل (بریج) دندانی جایگزین دندان غایب استفاده می شود. روکش طلا هر چند بادوام تر است، اما رنگ طلایی آن کاملاً جلب توجه می کند. بنابراین اگر ترجیح می دهید روکشی غیرقابل تمیز از دندان های طبیعی داشته باشید، می توانید از روکش چینی یا پرسلنی استفاده کنید. البته روکش چینی از روکش طلا ضعیف تر است. روکش چینی به دلیل همرنگ بودن با دندان های طبیعی انتخاب مناسبی برای دندان های پیشین است، اما غالباً مقاومت لازم را ندارد تا جایگزین دندان های عقب دهان بشود که وظیفه جویدن و گاز زدن غذا را دارند.

پل یا بریج دندان یکی از پرکاربردترین درمان های دندان های غایب یا به شدت آسیب دیده است. پل هرچند به اندازه ایمپلنت مناسب نیست، اما راه حلی با ظاهر طبیعی و مقاومت بالا برای افرادی محسوب می شود که در اثر پوسیدگی، بیماری یا تروما دندان خود را از دست داده اند.


در مورد فرنوم لب

شناخت فرنوم لب


یک مشکلی در لب ها وجود دارد که باعث تغییر شکل آن میشود . و ایجاد فرنوم لب میکند .این مشکل  فاصله ایی است که بین دندان ها ایجاد شده است را زیادتر میکند. و زیبایی لب را نیز میگیرد  فرنوم لب بافت باریکی است که لب بالا را به خط لثه بین دو دندان پیشین متصل می کند. بزرگ بودن فرنوم لبی یا پایین بودن اتصال لب بالا غالباً باعث فاصله دار شدن دندان های پیشین (قدامی) فک بالا می شود. این عارضه دیاستم میانی نامیده می شود.

 دندان های غایب

نداشتن دندان از بدو تولد یا از دست دادن دندان در اثر سانحه و ضربه دیدن دیگر دلیل فاصله دار شدن دندان ها است. نداشتن دندان های ثنایای کناری در فک بالا گاهی افزایش فاصله بین دندانی را به دنبال دارد. دندان های ثنایای کناری به دندان هایی گفته می شود که در هر دو طرف دو دندان قدامی وجود دارد. در صورت وجود نداشتن این دندان ها دیگر دندان ها به سمت فضای خالی حرکت می کنند و غالباً چندین فاصله بین دندانی ایجاد می شود. از دست دادن دندان و اقدام نکردن برای پر کردن این جای خالی در نهایت به فاصله دار شدن دندان ها می انجامد.

آشنایی با مزیت ارتودنسی

شناخت مزیت های ارتودنسی

اگر درمورد ارتودنسی اطلاعاتی داشته باشید میدانید که بهترین روش برای در مان مشکلات دندان و زیبایی دندان ها شناخته شده است  و متخصصین این روش را برای کسانی که علاقه مند به زیبای دندان شان دارند پیشنهاد میکنند در مورد ویژگی های ارتودنسی به شرح زیر است. 

بهبود ظاهر: تاثیر لبخند زیبا بر جذابیت چهره باورنکردنی نیست. دندان‌های صاف و مرتب اعتماد به نفس را ارتقا می‌دهد و درهای بسیاری را رو به فرصت‌های جدید و زندگی شادتر باز می‌کند.محافظت از دندان‌ها و لثه‌ها: مشکلات بایت و کج بودن دندان‌ها تحلیل لثه، ساییدگی مینا و پوسیدگی غیرعادی دندان را به دنبال دارد.جلوگیری از تحلیل استخوان: نامرتب بودن دندان‌ها به مرور استخوان را تحلیل می‌برد. زیبایی ظاهری را تحت‌الشعاع قرار می‌دهد و جویدن و صحبت کردن را دشوار می‌کند.جلوگیری از اختلال مفصل فکی گیجگاهی (TMJ): این اختلال با علائمی چون سر درد، میگرن، قفل شدن فک، زنگ زدن و صدا دادن گوش و درد عضلانی همراه است.


مشکلات قابل درمان با ارتودنسی

در صورت وجود هر یک از مشکلات زیر متقاضی مناسب برای درمان ارتودنسی به شمار می‌روید:


آشنایی با ونیر لمینت پرسلاین

 در مورد ونیر لمینت پرسلاین 

روشهای زیادی در زیباسازی دندان ها هستند که برای اکثریت مهم میباشد و متخصصین در این زمینه اقدام زیادی را انجام میدهند . در مورد یک نمونه از این روشها در این مطلب برای شما میگوییم  ونیر لامینت پرسلاینی احتمالاً پرکاربردترین روش دندانپزشکی زیبایی برای خلق لبخندی زیبا و مسحورکننده است. این روش به حداقل تراش دادن دندان، حدود نیم میلی‌متر نیاز  دارد و به همین دلیل در مقایسه با روکش ترمیم نگهدارنده‌تر و محافظه‌کارانه‌تری است. ونیر چینی این امکان را برای دندانپزشک فراهم می‌آورد تا موقعیت، شکل، اندازه و رنگ دندان را دستکاری کند. البته ونیر تنها روش اصلاح ناهنجاری‌ها و نقص‌های زیبایی نیست، با این حال ترمیمی با قابلیت‌ها و کاربردهای گوناگون به شمار می‌رود که در کلینیک‌های دندانپزشکی ارائه می‌شود.

کاربردهای ونیر لمینت پرسلاین  

اصلاح بدرنگی دندان‌ها، ساییدگی، بدشکلی، شکستگی و فاصله بین دندان‌ها از کاربردهای اصلی ونیر محسوب می‌شود. ونیر لمینیت چینی معمولاً توسط بیماران انتخاب می‌شود.

بررسی نهفته شدن دندان نیش

 در مورد علت نهفته شدن دندان نیش 

این سوال برای اکثریت بوده است که پرا و به چه دلیل دندان های نیش نهفته میشود ؟ برای پاسخ به این سوال باید گفت که این دندان ها به دلیل های زیادی باعث نهفتگی میشوند در اینجا برای شما توضیح میدهیم. مطالعه ای نشان می دهد که ۸۵ درصد دندانهای نیش نهفته ای که به سمت زبان قرار دارند، فضای کافی برای رویش داشته اند. در حالیکه تنها ۱۷ درصد دندانهای نیش نهفته از فضای کافی برای رویش برخوردار بودند. بنابراین کمبود فضای قوس دندانی یک دلیل اساسی برای نیش های نهفته لبیال محسوب می شود.

تشخیص نهفتگی دندان نیش

تشخیص نهفتگی دندان نیش برپایه ارزیابی های بالینی و رادیوگرافیک می باشد. علائم ذیل با عنوان شواهد احتمالی نهفتگی دندان نیش برشمرده شده است:

  • رویش تاخیری نیش دایمی یا ماندگاری بیش از حد نیش شیری تا ۱۴-۱۵ سالگی

  • نبود برآمدگی نرمال استخوانی دندان نیش

  • وجود یک برآمدگی در ناحیه کامی

  • تاخیر رویش و یا جابجایی غیر طبیعی تاج ثنایای طرفی