متخصص ارتودنسی

آشنایی با دکتر داودیان متخصص ارتودنسی

متخصص ارتودنسی

آشنایی با دکتر داودیان متخصص ارتودنسی

مناسبترین خمیر دندان برای کودکان

خمیر دندان برای کودکان

برای شما نیز پیش آمده است که نمیدانید برای کودکان باید خمیر دندان استفاده کنید یا ن؟اگر آری از چه خمیر دندانی باید استفاده کرد.ما در این مطلب برای شما به بررسی این سوال خواهیم پرداخت و در ادامه خواهیم گفت که استفاده از خمیر دندان برای کودکان چه ضرر هایی را میتواند به همراه داشت.

خمیردندان بزرگسال برای بچه هایی توصیه میشود که قادر به تف کردن هستند توصیه میشود که اغلب بچه های بالای 4 سال چنین توانایی دارند ، درصورتی که کودک خمیردندان را قورت میدهد توصیه میکنیم از خمیردندان های کودکان استفاده کنید

برخی از مضرات عدم استفاده از نخ دندان کودکان

شاید کمی عجیب برسد که دندان کودک سه ساله نخ دندان شود اما برای سلامت دهان و دندان کودک باید اینکار را انجام دهید. حتی بچه هایی که بین دندان هایشان فاصله نیست خیلی راحت دچار پوسیدگی دندان میشوند. ذرات باقی مانده از مواد غذایی باعث تولید اسید و پوسیدگی دندان میشوند. پس استفاده از نخ دندادن از سه سالگی اهمیت پیدا میکند.

 

ارتودنسی کودکان

ارتودنسی

متخصص ارتودنسی

پروسه کشیدن دندان عقل

مراحل کشیدن دندان عقل

شما اگر میخواهید دندان ها عقل خود را بکشید اما درباره آنها استرس دارید باید این را به شما بگوییم که با دانستن مراحل مختلفی که کشیدن دندان ها طی میکنند میتوانید این استرس را به میزان بسیار زیادی کاهش دهید.پس ادامه این مطلب را از دست ندهید چرا که برای شما بسیار مفید خواهد بود.

اگر دندان از لثه بیرون نیامده باشد، برای دسترسی به آن یک برش کوچک در لثه ایجاد می‌شود. همچنین ممکن است نیاز باشد قطعه کوچکی از استخوانی که روی دندان را پوشانده نیز خارج شود.

گاهی اوقات، دندانپزشک دندان را بریده و به قطعات کوچکتری تقسیم می‌کند، تا خارج کردن آن راحت‌تر باشد. در مواردی که دندان از لثه بیرون آمده است، نیاز  کمتری به ایجاد برش خواهد بود.

درست قبل از خارج شدن دندان کمی فشار احساس خواهید کرد. دلیل این امر این است که دندانپزشک یا جراح دهان و دندان مجبور می‌شود ابتدا با عقب و جلو بردن دندان، حفره دندانی را کمی گشاد کند.

جراحی کشیدن دندان عقل دردی نخواهد داشت زیرا در طول عمل، دندان و اطراف آن بی‌حس خواهند بود. با این حال، اگر در طول عمل احساس درد کردید باید موضوع را به دندانپزشک یا جراح اطلاع دهید تا داروی بی‌حسی بیشتری به شما تزریق شود.

طول مدت عمل، بسته به پیچیدگی آن متفاوت خواهد بود. جراحی‌های ساده تنها چند دقیقه طول می‌کشند، اما موارد پیچیده‌تر می‌توانند بیشتر از 20 دقیقه زمان ببرند

نحوه کشیدن دندان عقل با بی حسی موضعی

پروسه کشیدن دندان‌های عقل

اگر قرار باشد دندان عقلتان کشیده شود، ابتدا از دهانتان یک عکس رادیولوژی (پانورامیک) گرفته می‌شود. این کار به دندانپزشک در تعیین بهترین روش برای خارج کردن دندان کمک می‌کند.

تمام بحث‌های مربوط به هزینه‌ها و نحوه پرداخت آن‌ها پیش از عمل انجام خواهند شد.

بی‌حسی

پیش از کشیدن دندان، با تزریق یک داروی بی‌حسی موضعی، دندان مورد نظر و ناحیه اطراف آن بی‌حس می‌شود.

استفاده از بیهوشی عمومی به ندرت لازم می‌شود. در صورت نیاز به بیهوشی، دندان عقلتان در یک بیمارستان کشیده می‌شود، با این حال قادر خواهید بود در همان روز عمل به خانه برگردید.

ارتودنسی

متخصص ارتودنسی