متخصص ارتودنسی

آشنایی با دکتر داودیان متخصص ارتودنسی

متخصص ارتودنسی

آشنایی با دکتر داودیان متخصص ارتودنسی

مسواکی مناسب ارتودنسی

استفاده از مسواک بین دندانی ارتودنسی

ارتودنسی شاید برای شما مشکلاتی را نیز ایجاد کند.یکی از این مشکلات را میتوان این دانست که مسواک زدن در بین سیم های ارتودنسی برای شما دشوار باشد.پس ادامه این مطلب را از دست ندهید.چرا که برای شما بسیار مفید خواهد بود.ش
بیمار ارتودنسی می تواند از یک مسواک بین دندانی نیز برای تمیز کردن اطراف و زیر براکت و سیم ارتودنسی بهره بگیرد. نکته مهم در مورد مسواک های بین دندانی ارتودنسی، لزوم دقت کافی بیمار در عدم آسیب به سیم ارتودنسی می باشد.

بیمار ارتودنسی می تواند از مسواک بین دندانی برای تمیز کردن نواحی بین دندانی و اطراف براکت ها استفاده کند

مهم ترین نکات مسواک زدن بیمار ارتودنسی

مسواک زدن در ارتودنسی امری بسیار مهم و مورد لزوم است.ما در این مطلب برای شما خواهیم گفت که اگر شما بیمار ارتودنسی هستید باید از این نکات برای بهبود شرایط خود استفاده کنید.پس ادامه این مطلب را از دست ندهید.

  • دو تا سه بار در شبانه روز باید مسواک زده شود. (به طور ایده آل بعد از هر وعده غذایی و قبل از خواب)

  • هر بار مسواک زدن باید ۵-۴ دقیقه به طول انجامد. عجله نکنید.

  • حرکات چرخشی کوچک تحت زاویه ۴۵ درجه برای حدود ۱۰ ثانیه روی هر دندان با نیروی کافی به منظور حذف خرده های غذایی و پلاک ضروری است.

  • از حرکات ارّه ای رفت و برگشتی بپرهیزید.
  • بر خلاف باور عامّه، دقت در نحوه مسواک زدن از مارک مسواک از اهمیت به مراتب بالاتری برخوردار است.
  • مقدار کمی از خمیر دندان (ترجیحا" فلوراید دار) روی مسواک خود قرار دهید و خمیر دندان را قورت ندهید

ارتودنسی

متخصص ارتودنسی

مهمترین مزایای ارتودنسی دیمون

مزایای سیستم دیمون چیست؟

بسیاری از سیستم هایی که در دنیای ما مورد استفاده قرار میگیرند دارای فواید و معایب بسیار زیادی هستند ما در این مطلب برای شما درباره مهمترین فواید این سیستم صحبت خواهیم کرد.پس ادامه این مطلب را از دست ندهید.
جلسات کوتاهتر و با فاصله بیشتر

براکت های دیمون نیازمند ملاقات های ۱۰ هفته یکبار بجای هر چهار هفته براکت های سنتی می باشد، زیرا از اُرینگ برای نگه داشتن وایر ها استفاده نمی شود که نیاز به تعویض و چکاپ مکرر داشته باشد و از سوی دیگر فلسفه سیستم دیمون افزایش تدریجی نیروها است.
به علاوه مطابق مطالعه ای از نوع Systematic Review در سال ۲۰۱0 به دلیل باز و بسته شدن آسان درب براکت های Self ligating، گذاشتن و برداشتن وایر ارتودنسی آسانتر بوده و طول مدت جلسات دوره ای (Chairtime) نسبت به براکت های معمولی به طور محسوسی کاهش می یابد.

مقایسه براکت دیمون و براکت معمولی

فروم دیمون

برای اطمینان از ادامه این روند تکامل و تأمین بهترین محصولات برای جلب رضایت بیماران، فُروم دیمون ایجاد شده است. فروم دیمون متشکل از تعدادی متخصص ارتودنسی از سراسر دنیا است که به صورت حرفه ای براکت های دیمون را با عنوان بخشی از سیستم مطب خود بکار می گیرند. فروم دیمون شامل نشست های منظم سالیانه است که تمایل به جلب بیش از یکهزار متخصص ارتودنسی از سراسر جهان دارد که می خواهند بیشتر بیاموزند و تجربیات خود را در این زمینه با یکدیگر به اشتراک گذارند و بدین ترتیب درمانهایشان را ارتقاء دهند

ارتودنسی

متخصص ارتودنسی

پیاده سازی چوب نمای ساختمان

 پیاده سازی چوب نمای ساختمان

از مصالح زیادی برای نمای ساختمان ها استفاده می شود . سرامیک ها، سنگ نماها، و چوب های نمای ساختمانی از این قبیل اند.

برای اینکه یک نمای مدرن و شیک داشته بتشید پیشنهاد ما به شما استفاده از ترموودها بر ای نمای چوبی می باشد. این نوع نماها از کیفیت بالایی برخورداراند.

 

رهاورد چوب تنها شرکت ایرانی است که اجرای چوب نمای ساختمان با ضمانت را پیمانکاری میکند. چوب ترمو بخاطر مقاوت بالایی که در برابر تغییرات جوی ، عوامل رشد قارچ و پوسیدگی و نور آفتاب دارند گزینه ای عالی جهت استفاده در  نمای ساختمان میباشند.

شرکت رهاورد چوب دارای نمایندگی رسمی از بزرگترین تولید کنندگان ترمو وود میباشد ، پذیرای ارائه خدمات اجرای چوب نمای ساختمان با ضمانت است . این ضمانت چوب ترمو ۳۵ ساله و موارد زیر را در بر میگیرد:

  • آسیب دیدگی از تغییرات شرایط جوی
  • ترک خوردگی روی قسمت نرم چوب
  • تغییر کردن اندازه چوب ترمو
  • رشد کپک روی چوب
  • تغییر در ظاهر چوب

 پیاده سازی روف گاردن

شرکت رهاورد چوب از پیشگامان تامین ترموود و اجرای متریال های ساخت روف گاردن با بالاترین استانداردهای روز دنیا میباشد . طراحی و اجرای روف گاردن به دلیل اینکه در بالای ساختمان اجرا میشود نیاز به زیرسازی تخصصی و همچنین گیاهان خاص آن است . اجرای روف گاردن به صورت استاندارد و صحیح از تخصص های رهاورد چوب میباشد.

چند نمونه از هدگیر ها

انواع مختلف هدگیر

یکی از پرکاربرد ترین ابزار ها در دنیای امروز و در علم پزشکی را میتوان هدگیر ها دانست ما در این مطلب برای شما خواهیم گفت که میتوانید از این هدگیر ها استفاده کنید.پس ادامه این مطلب را از دست ندهید پس  آنرا از دست ندهید.

هدگیر ارتودنسی  انواع متعددی دارد که هر یک به منظور بهترین کارایی برای وضعیتی خاص طراحی شده‌اند. ما طرح درمانی را برنامه‌ریزی خواهیم کرد تا نیازهای اختصاصی شما را در بر گیرد و مناسب ‌ترین نوع هدگیر را برای شما انتخاب می کنیم، به علاوه درباره نحوه استفاده و مراقبت از هدگیر نیز شما را راهنمایی خواهیم نمود

هدگیر گردنی برای کند کردن رشد فک بالا و تسهیل رشد فک پایین به کار می‌رود. معمولاً این مانور برای اصلاح رشد فک در افرادی توصیه می‌شود که فک پایین شان عقب بوده و در حال رشد باشند.

استفاده از هدگیر گردنی

همانطور که پیشتر برای شما صحبت کرده ایم انواع بسیار زیادی از هدگیر ها در دنیای ارتودنسی وجود دارد.ما در این مطلب برای شما اطلاعات بسیار مفیدی را درباره یکی از این نمونه ها با نام هدگیر گردنی در نظر گرفته ایم.پس اگر میخواهید از این هدگیر ها استفاده کنید ابتدا این مطلب را تا انتها بخوانید.

یکی از رایج‌ ترین انواع هدگیر، هدگیر دارای نوار گردنی است. این وسیله دارای سیم U شکلی است که به بندهای موجود روی دندان‌های عقبی شما متصل می‌شود و نیز دارای پدی است که پشت گردن قرار می‌گیرد. این وسیله برای کند کردن رشد فک بالا و تسهیل رشد فک پایین به کار می‌رود. معمولاً این مانور برای اصلاح رشد فک در افرادی توصیه می‌شود که فک پایین شان عقب بوده و در حال رشد باشند.
به علاوه هدگیر گردنی می‌تواند جهت عقب بردن دندانهای آسیای فک بالا مفید واقع شود. این روند به ارتودنتیست کمک می‌کند تا فضای لازم برای مرتب کردن دندان‌های جلویی را فراهم کند یا اورجت بیش‌ از حد را کاهش دهد. گاهی اوقات هم این نوع هدگیر به عنوان انکوریج برای نگه ‌داشتن دندان‌های عقبی به کار می‌رود وقتیکه دندان‌های جلویی به عقب کشیده می شوند.

ارتودنسی

متخصص ارتودنسی

چه موقع باید از فانکشنال استفاده کنید

زمان استفاده از دستگاه‌های فانکشنال

بسیار خب دستگاه های فانکشنال را بسیار زیاد به شما معرفی کرده ایم.اما در این مطلب برای شما خواهیم گفت که دستگاه های فانکشنال را به چه مدتی میتوان استفاده کرد.پس ادامه این مطلب را از دست ندهید چرا که برای شما بسیار مفید خواهد بود.

متخصص ارتودنسی مدت زمان ضروری استفاده از دستگاه فانکشنال را توضیح می‌دهد. برای این که درمان تاثیرگذار و موفقیت‌آمیز باشد، باید از دستورات متخصص به دقت پیروی کرد. دستگاه‌های فانکشنال باید به صورت تمام وقت (بجز هنگام غذا خوردن و مسواک زدن) استفاده شوند. چنانچه به اندازه کافی در طول روز از دستگاه فانکشنال استفاده شود، بهبود چشمگیری در وضعیت دندان‌ها حاصل خواهد شد.

طول درمان استفاده از دستگاه فانکشنال به شدت مشکل بستگی دارد

طول درمان با دستگاه‌های فانکشنال

دستگاه های فانکشنال یکی از شیوه های ارتودنسی است که میتوان برای درمان های انواع بیماری های دندانی و فکی از آنها استفاده کنید.پس ادامه این مطلب را از دست ندهید.چراکه بسیار مفید خواهد بود.

طول درمان به شدت مشکل بستگی دارد. با این حال بخش اعظم درمان با این دستگاه معمولاً 9 تا 12 ماه طول می‌کشد. پس از این مدت باید دستگاه فانکشنال فقط شب‌ها استفاده شود تا نتیجه به دست آمده حفظ شود. پیشرفت به فاز دوم درمان و استفاده از بریس فلزی معمولاً بلافاصله شروع می‌شود.

ارتودنسی

متخصص ارتودنسی